Porträtt - något för dig?

Hejsan!

Ville bara se om någon finner intresset av att modella för mig för en dag.

Tanken bakom detta är:
- Gärna i utomhusmiljö (går ann inne också om du hellre vill det) vid fint väder och en härlig plats att befinna sig på.
- Förslag på olika ställen kan även komma ifrån dig.
- Kräver inget särskillt mer än att du vågar släppa loss framför kameran och ha roligt!
- Klädseln är valfri - ta gärna något du själv trivs i.
- Tjej som kille.
- Parfoton är också ett välkommet förslag!
- Jag är flexibel så kom gärna med tid som passar er själva och ge gärna återbud snarast för möjligtvis ombokning om så önskas.
- GÄRNA här ifrån Norrköping.
- 2 timmar från att vi tar första bilden.
- ca 500 bilder under dessa 2 timmar.
- Jag redigerar även dina 10-20 favoritbilder + några jag själv väljer ut.
- Du får givetvis bilderna mejlade om så önskas.

P.S Vill tillägga att jag inte har någon utbildning i foto - detta är endast en hobby. Ta gärna hänsyn. P.S


Om detta intresserar dig, kan du kontakta mig genom att klicka HÄR. Om något verkar oklart eller att du bär på frågor du vill ha svar på kan du ställa dina fråga HÄR så besvarar jag dem så fort som möjligt. GLÖM INTE att skriva eran e-postadress så ni kan ta emot mina svar.


Återigen svart vit + färg






''Flower power''


















Färg + svartvit / Becca & Bella





 




Spiderweb




Tjalle i full fart










Nattfjäril på besök




Lady in black




Hy

Har fått en förfrågan om hur jag gör hyn i photoshop så jag tänkte besvara detta med en tutorial om hur jag går till väga för att få mitt resultat.

1. Börja med att öpnna bilden i photoshop. Jag använder mig av Photoshop CS2.
Högerklicka på grundbilden och duplicera lagret så du får två lager av samma bild.




Du borde få ett resultat som denna.

2. Ta sedan bort orenheter och andra ''skavanker'' med hjälp av plåstret. Högerklicka även på det för att sedan klicka på healing brush tool.





3. Håll in Alt och klicka på en ren fläck i ansiktet. Denna markering du gör kommer kopiera den rena hyn. Klicka sedan UTAN att hålla in något på eventuella finnar/andra orenheter. Du borde få något liknande i ditt resultat.



4. Efter detta går du in på filter > noise > dust & scratches. Ta sedan radius på 8 pixels och sedan OK.
Din bild borde nu se ut såhär:




5. In på filter > noise > add noise och sen amount 2,00%. Detta kommer inte göra speciellt stor skillnad men det ger lite brus i bilden för att få hyn att se lite mer naturligt ut.

6. Sudda nu ut allt som INTE ska vara blurrat så som ögon, konturer på näsa, öron osv. Efter det borde du få liknande resultat som detta:

Och sen är det klart - inte alls svårt. Givetvis kan man trixa runt med inställningar osv.

Här har vi före och efter resultat.








Hoppas detta hjälper lite på traven för att få en lite mer ren porträttbild.
Kom gärna med fler förslag på tutorials - och fråga gärna så besvarar jag så gott jag kan.
Lycka till!



Bjuder på gammalt






Bella inviger våren

I detta klipp får vi se hur Bella flamsar runt framför kameran i tron om att jag skulle ta kort. Givetvis var detta extremt roligt - och jag kunde inte hålla mig för skratt. Det är även roligt att se hur hon anstränger sig för att röra sig lite mer hastigt för att jag skulle kunna knäppa några helgalna bilder som visar sig bli en helgalen film. Pricken över i:et är att hon var helt omedveten om att jag filmade med flit.
Visst är du söt, gumman?





Vårkänsla

 




Mjukstart

Jaha, nu har man mjukstartat på denna blogg. Hoppas på att kunna förgylla vardagarna med inspiration till er alla fotointresserade och även er andra också förstås! Just nu i början vet jag inte om jag kommer vara fullt så aktiv som jag önskar - men ska verkligen försöka att hålla bloggen uppdaterad.
Ni har i alla fall fått en liten mindre mängd av bilder som är tagna nyligen. Dock har jag nu tagit beslutet om att byta ''stämpel/namnteckning'' på mina bilder - vilket behövs då jag tröttnat på denna gamla som jag utnyttjat mig av även i min personliga blogg som jag har på sidan om denna. Så nu tackar jag min gamla för att välkomna min nya.
Den nedersta är den nya - ville bara notera.




Lovely




Gammalt är ljuvligt




Hår i lite närmre detalj




Balkonger i solsken




Välkommen våren




All messed up




Gröna skogar








PHOTOBYTHERESE
Här möter ni min kreativa sida inom mitt största intresse, foto. Jag fotograferar det mesta - allt går om man vill! Driver inget eget och har ingen utbildning bakom det jag gör. Detta är hittills bara en hobby.


KONTAKTA MIG
[email protected]


THERESE DAHM
Född året 1991, studerar på folkhögskola i Norrköping i temat Människan och samhället. Bor tillsammans med min sambo och våra hundar sen 2 år tillbaka.




bloglovin





RSS 2.0